Umów się na spotkanie w Izbie Gospodarczej „Śląsk”:
  •  
  •  
  •  
Pod lupą: Prestiga 

Przemysł to maszyny wymagające stałej konserwacji i czyszczenia. Na rynku funkcjonują również warsztaty i firmy serwisowe, które muszą oczyścić części, zanim zostaną wymienione lub naprawione. Aby skutecznie pozbyć się brudu, trzeba zastosować odpowiednie środki chemiczne. Opolska spółka Prestiga wspiera firmy z całego kraju w walce z brudem. O początkach firmy i perspektywach rozwoju mówi jeden ze wspólników - prezes Waldemar Mazur.  

Opolska firma Prestiga została założona w 2016 roku na potrzeby projektu budowlanego, potem handlowała materiałami budowlanymi. Aktywne działania w klubach biznesowych  pozwoliły na rozwinięcie kolejnej gałęzi handlowej związanej z chemią przemysłową. Wieloletnia współpraca z firmami produkcyjnymi była doskonałą bazą kontaktów. To przyczyniło się do szybszego rozwoju, pozwoliło też odpowiedzieć na potrzeby zaprzyjaźnionych producentów. Kolejnym silnym impulsem do rozwoju okazała się pandemia koronawirusa.  „W czasie pandemii Covid zgłosiło się do nas dużo firm, które szukały płynów do dezynfekcji. Ponieważ mamy swoją rozlewnię, to od marca praktycznie do końca 2020 roku, handlowaliśmy całymi paletami płynów dezynfekcyjnych. Naszymi klientami były osoby prywatne i firmy z całej Polski. W dobrym momencie wykorzystaliśmy nasz potencjał i znaleźliśmy odbiorców” - ocenia Waldemar Mazur. 

 

Chemia do czyszczenia sprawia, że urządzenia wyglądają jak nowe

Obecnie Prestiga skupia się na przemyśle. Jak mówią jej szefowie: „Jeśli klient dysponuje starszym parkiem maszyn, a zabrudzenia są uciążliwe tym lepiej dla nas”. Firma specjalizuje się w chemii przemysłowej do czyszczenia smarów, olejów, farb, klejów itp. „Naszymi klientami są np. firmy produkujące części samochodowe, firmy serwisujące maszyny produkcyjne. Jeden z naszych klientów produkuje oleje. Odpadem procesu produkcji są smary i brud, który tworzy jedną wielką breję. Zastosowanie jednego z naszych produktów — Grill Master, powoduje, że cały brud dosłownie spływa z maszyn. Obudowy wyglądają jak nowe” -  dodaje z dumą Waldemar Mazur. 

Firma Prestiga pozyskuje nowych klientów poprzez zdobywane latami kontakty. Jedną z zasad, jakimi kieruje się Waldemar Mazur, jest próba powiązania ze sobą zaprzyjaźnionych firm, tak aby na zasadzie partnerstwa, mogły rozwijać sprzedaż.  „Momentem przełomowym dla naszej firmy było podjęcie współpracy z kilkoma kluczowymi kontrahentami chemicznymi. Dysponując laboratorium i rozlewnią stworzyliśmy markę „Prestiga”. Oprócz preparatów czyszczących, mamy też płyny do spryskiwaczy, które rozlewane są w drugiej rozlewni”. 

 

Pandemia silnym impulsem do dalszego rozwoju

W czasie obowiązywania obostrzeń związanych z Covid-19, wiele firm musiało zmienić profil działalności. Prestiga w tym czasie sondowała rynek i szybko znalazła właściwy segment. – „Prawdę mówiąc, zmiany w firmie rozpoczęły się jeszcze przed pandemią, a handel materiałami budowlanymi, odsunęliśmy na dalszy plan. Mimo trudności nie mogłem przecież powiedzieć ‘koniec’. Przez wiele lat nauczyłem się od moich partnerów biznesowych jednego, ‘jeśli jedziesz na rowerze i wiatr zaczyna wiać w Twoją twarz coraz mocniej, to chcąc jechać w tym samym tempie, należy użyć więcej siły i aby dojechać do celu nie możesz się zatrzymać’. Inspiracją dla mnie były wielkie światowe marki, które przeszły transformację. Niektóre wielkie firmy, które dzisiaj budują, transportują i produkują, zaczynały, mówiąc w przenośni, od sprzedaży szczotek” - przypomina Mazur. 

Prestiga zdobywa klientów przez bezpośrednie prezentacje skuteczności swoich produktów. 

„Umawiam się na spotkanie i wchodzę na produkcję. Mówię: ‘dajcie mi największy brud, jaki macie, z którym nie potraficie sobie poradzić’. Wysyłamy próbki do laboratorium, do sprawdzenia, czym można to wyczyścić. Następnie laboratorium dobiera środek albo skład chemiczny substancji do czyszczenia. Posiadanie własnej bazy badawczej jest naszym atutem. Sprzedajemy chemię dedykowaną. Dajemy klientowi próbki i demonstrujemy działanie. Za kilkanaście dni wracam z pytaniem o zamówienie” - tłumaczy szef firmy Prestiga. 

 

Prezentacja to wciąż klucz do zdobycia nowych klientów

Na czym polega wyjątkowość marki Prestiga? Waldemar Mazur przekonuje, że jest to oferta skoncentrowanej chemii do czyszczenia zabrudzeń przemysłowych, która odznacza się bardzo dobrym stosunkiem jakości do ceny. Klientów można jednak przekonać tylko prezentacjami. „Mamy znaczących klientów, ale dbamy o każdego nowego. Odwiedzam firmy w ich siedzibie i pokazuję, jak działają nasze środki. Po takich testach na miejscu, z bramy wychodzę z zamówieniem co najmniej 10 litrów. Skupiamy się na dużych ilościach, ale musimy również obserwować średnie ceny rynkowe. Żeby stanąć koło marki premium, trzeba się sporo naharować. Nasi konkurenci są 30 lat na rynku, a my zaledwie od 2018 roku. Jesteśmy młodą firmą” - podkreśla Mazur.  

W pandemii nastąpiło drastyczne zmniejszenie produkcji przemysłowej. Firmy do teraz odrabiają straty z 2020 roku. Kiedy pandemia stała się mniejszym problemem, wybuchła wojna w Ukrainie. Widmo kryzysu jest realne. Jak się do niego przygotować? Waldemar Mazur zapowiada, że nie będzie rezygnować ze ścisłych kontaktów z klientami. „Jeden z klientów powiedział, że nasz produkt, daje mu korzyść w postaci skrócenia czasu pracy pracowników. Stosując naszą chemię, czyszczenie ogromnego bloku silnika trwa 1-2 godziny, gdy wcześniej pracownikowi zajmowało to 8-16 godzin. To wymierna korzyść. Klienci naszych klientów też będą zadowoleni, bo mają krótsze terminy” - zaznacza Mazur. 

 

Ekologia i bezpieczeństwo pracowników to priorytety firmy

Firmy zwracają uwagę również na substancje bezpieczne dla środowiska. Prestiga dostosowuje się również do tego trendu. Waldemar Mazur podkreśla, że wszystkie produkty są biodegradowalne. „Mamy karty bezpieczeństwa. Nawet jeśli skondensowany preparat działa drażniąco na skórę, nie wpływa niszcząco na środowisko. W zakresie BHP świadomość jest coraz większa, choć zdarza się, że pracownicy nie stosują się do środków bezpieczeństwa. Stosując nasze preparaty, pracownik musi być zabezpieczony w podstawowym zakresie: rękawice, maska. Nasze środki stosuje się w specjalnych myjniach lub w tzw. zlewie kratkowym. Ścieki firmy utylizują we własnym zakresie” - tłumaczy Mazur. 

Prestiga poważnie traktuje również kwestie badawczo-rozwojowe. Chce wprowadzać na rynek nowe produkty pod swoją marką. Wiara w sukces jest podparta potencjałem laboratorium, które pracuje nad nowymi formułami. „Chcielibyśmy wejść w chłodziwa przemysłowe do maszyn CNC. Wszystko jednak wiąże się z zasobami kadrowymi. Z pewnością będziemy poszukiwać partnerów odpowiedzialnych za zdobywanie kolejnych klientów” - przewiduje Mazur. 

 

Izba Gospodarcza „Śląsk” to cenne kontakty i doświadczenie

Prestiga bardzo ceni sobie członkostwo w Izbie Gospodarczej Śląsk. „Dzięki współpracy z Izbą mamy możliwość poznania przedsiębiorców z innej perspektywy. Możemy dowiedzieć się, z jakimi problemami borykają się inne firmy, jak radzą sobie z przepisami, kwestiami finansowymi i kadrowymi. Członkostwo w Izbie to także możliwość zdobywania nowych kontaktów, wymiany doświadczeń i promocji naszej działalności. Mamy świadomość, że relacje z partnerami buduje się latami. Wiemy, że przed nami sporo pracy, ale biznes to stały rozwój i zmiany, które motywują nas do działania” - podsumowuje Waldemar Mazur Prezes zarządu Prestiga Sp. z o.o.

© 2024 Izba Gospodarcza „Śląsk”, produkcja Digital Monsters
Używamy ciasteczek

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.